Ρηγματώσεις σε χρωματισμούς ανακαίνισης

Στο σπίτι μου  οι χρωματισμοί παρουσιάζουν ρηγματώσεις και απαιτεί ανακαίνιση. Επίσης σε μερικά σημεία οι χρωματιστοί αρχίζουν  να αποκολλώνται.  Γιατί συμβαίνει αυτό και πως πρέπει να το επισκευάσω;

Ανακαινίσεις παλιών σπιτιών

Είναι και αυτό ένα από τα  πολύ συνηθισμένα φαινόμενα θα έλεγα  που συναντάμε στις ανακαινίσεις των παλιών σπιτιών. Και βέβαια σχετικά με άλλα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζονται ή βλέπουμε  πριν ξεκινήσουμε μια ανακαίνιση αυτό έχει και την μεγαλύτερη συχνότητα. Συμβαίνει αυτό διότι  καταρχήν έχουν φτάσει  στο σημείο και παντού  στο τοίχο βλέπουμε ρηγματώσεις των χρωματισμών. Σε μερικά σημεία, έχουν αποκολληθεί ή είναι έτοιμοι να αποκολληθούν οι χρωματισμοί από την μία. Απαιτείται μεγάλη προσοχή σε τέτοιου είδους ανακαινίσεις σπιτιών.

ανακαινίσεις σπιτιών

ανακαινίσεις σπιτιών

Ρηγματώσεις

Από την άλλη ενδεχομένως να μην έχουν εμφανιστεί ρηγματώσεις να είναι έτοιμες  να εμφανιστούν. Και αυτό το βλέπουμε όταν αρχίζουμε να σκάβουμε  ή να επισκευάζουμε  την τοιχοποιία. Αν θα βάλεις μια σπάτουλα  κάτω από το χρώμα  πολύ εύκολα αποκολλάται  και φεύγει όλος ο χρωματισμός. Άρα σε αυτές τις περιπτώσεις  μιλάμε με βάση το ερώτημα  όχι μόνο τις περιπτώσεις  που έχουν εμφανιστεί ρηγματώσεις ή αποκολλήσεις  αλλά σε περιπτώσεις που δεν έχουν εμφανιστεί  ακόμα αλλά είναι έτοιμες να εμφανιστούν.

Πως προκύπτουν οι ρηγματώσεις

Σε κάθε περίπτωση να δούμε γιατί συμβαίνει  αυτό και πως μπορεί να επισκευαστεί. Ούτως  ώστε να  λυθεί ριζικά  το όποιο πρόβλημα και να  μην αντιμετωπιστεί ή να επανέλθει ή  να υπάρχει επανεμφάνιση του  σε βάθος χρόνου.  Αυτό συνέβαινε για τον εξής λόγο: Την περίοδο κατά την οποία  βαφόταν το σπίτι  και συγκεκριμένα όταν σπατουλάριζαν  τους τοίχους ούτως ώστε να τους εξομαλύνουν  και να τους κάνουν λείους  δεν υπήρχαν αυτά τα τσιμεντοειδή, παρτείνες κλπ.  που υπάρχουν σήμερα.

Ρηγματώσεις σε χρωματισμούς ανακαίνισης

Ρηγματώσεις σε χρωματισμούς ανακαίνισης

Και ο τρόπος  με τον οποίο σπατουλάριζαν  τοίχους ήταν με τσίγκο. Ηταν μία σκόνη  υπό μορφή τσιμεντοειδής. Έβαζαν επισης και λάδι σπορέλαιο. Δηλαδή κάτι τέτοιο  λάδι χρησιμοποιούσαν. Κάνανε ένα μείγμα δηλαδή με τσίγκο  και λάδι. Ο τσίγκος ήταν ένα λεπτό υλικό με πολύ λεπτούς κόκκους. Αρα έβγαζε ένα αισθητικό  αποτέλεσμα πολύ καλό  δηλαδή γινόταν  τοίχος τζάμι.  Και βεβαίως μετά  από εκεί    δεν υπήρχαν  τα κατάλληλα  αστάρια που υπάρχουν τώρα.  Μετά λοιπόν το σπατουλάρισμα  εκεί αρχίζαν και  έβαζαν τους χρωματισμούς. Βάφανε δηλαδή.

Καινούργιοι χρωματισμοί

Στο πέρασμα του χρόνου  προστέθηκαν και άλλα χρώματα, καινούργιοι χρωματισμοί. Αν είναι ένα σπίτι 30-40 χρονών  θα πρέπει να έχει δεχθεί τουλάχιστον 10 φορές κατά μέσο όρο  καινούργιους χρωματισμούς. Οι οποίοι έχουν μπει από πάνω. Με άλλα λόγια οι οποίοι έχουν μπει στο παρθενικό ας πούμε χρωματισμό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προσθέτουν και ένα βάρος ακόμη. Με το πέρασμα του χρόνου λοιπόν  αυτό το υπόστρωμα το οποίο έχει σπατουλαριστεί  με τσίγκο και λάδι. Το λάδι  είναι ένα προιόν το οποίο έχει εγκιβωτιστεί.

καινούργιοι χρωματισμοί

καινούργιοι χρωματισμοί

Ιδιαίτερα και εγκλωβιστεί μεταξύ  του τούβλου και του χρώματος. Και σιγά σιγά σταδιακά  άρχισε να βγαίνει προς την επιφάνεια του χρώματος.  Βεβαίως αντιλαμβάνεστε όταν δύο  σώματα έχουν κολληθεί και  ενδιάμεσα τους  παρεμβάλλεται λάδι. Οποιασδήποτε μορφής  σε αυτή την περίπτωση λοιπόν  τα χρώματα αρχίζουν να αποκολλώνται.  Να χάνουν την πρόσφυση τους προς τον σοφά  και να είναι έτοιμα να φύγουν.

Αφαίρεση όλων των χρωματισμών

Πως επεμβαίνουμε και τι κάνουμε  για να αποκαταστήσουμε αυτό το πρόβλημα;   Καταρχήν θεωρείται μονόδρομος   να το πούμε η αφαίρεση όλων των χρωματισμών. Αυτό γίνεται είτε με μία σπάτουλα είτε με σαμπουάν με νερό. Επίσης γίνεται είτε με κάποια υγρά τα οποία  χρησιμοποιούμε. Και καταφέραμε να αφαιρέσουμε  όλα τα χρώματα. Ακόμα και αυτά  που είχαν σχετικά καλή  πρόσφυση. Γιατί μπορεί να είχαν  και σχετικά καλή πρόσφυση. Διότι μπορεί να είχαν αυτή την χρονική περίοδο  να είχε.

Αφαιρούμε όλους τους χρωματισμούς

Όμως  θα δημιουργήσουν το πρόβλημα. Άρα κατά την ανακαίνιση αφαιρούμε καθαρά όλους τους χρωματισμούς από το σπίτι. Και στην συνέχεια  για να είμαστε σίγουροι και για να  μπορούμε να ενισχύσουμε τις τοιχοποιίες. Οι οποίες από το πέρασμα του χρόνου  έχουν υποστεί κάποιες επιβαρύνσεις. Ο χρόνος είναι αδίστακτος . Πρέπει λοιπόν να ενισχύσουμε  και να σκληρύνουμε λίγο αν θέλουμε να κάνουμε  καλή δουλειά. Βέβαια  αυτό δεν είναι  απαραίτητο. Αλλά  αν θέλει να γίνει σωστή η δουλειά  θα πρέπει να ενισχυθεί το υπόστρωμα.

Οικονομική ρητίνη

Δηλαδή ο τοίχος ο υπάρχον σοφάς το επίχρισμα  με ρεβενέξ οικονομική ρητίνη,  αναμειγμένη  με νερό. Ρητίνη διήθησης να περαστεί 2-3-4 χέρια.  Να απορριφθεί από το υπόστρωμα  ούτως ώστε να σκληρύνει αν θέλετε το υπόστρωμα. Θέλουμε να γίνει σκληρό ούτως ώστε να μην υπάρχει πιθανότητες  αποκόλλησης ή ρηγμάτωσης  στην συνέχεια. Στη συνέχεια σπατουλάρουμε όλο το τοίχο με ενα, 2 και 3 χέρια. Ούτως ώστε να  εξομαλυνθεί. Και στην συνέχεια για να γίνει πάλι σωστή η δουλειά. Γιατί μπορεί να βάλουμε ένα απλό αστάρι και μετά να βάψουμε.

Ρητίνη αναμειγμένη με νερό

Λοιπόν αντί για αστάρι το καλύτερο   αστάρι αυτή τι στιγμή είναι  η ρητίνη αναμειγμένη με νερό   1 ή 2  χέρια. Ένα χέρι σε εμάς στην συγκεκριμένη περίπτωση φτάνει  για να λειτουργήσει η ρητίνη. Σε αυτή την περίπτωση, λειτουργεί σαν αστάρι, αλλά είναι πολλαπλάσια δυνατή. Πολλαπλάσια πιο αποτελεσματικά, πιο καλύτερο προϊόν αν θέλετε. Σπατουλάρουμε λοιπόν όλο  τον χώρο και στην συνέχεια   με οικολογικά χρώματα  βάφουμε την επιφάνεια. Σε αυτή την περίπτωση  εάν ακολουθηθεί όλη αυτή η διαδικασία  η οποία προανέφερα  χωρίς να παραληφθεί τίποτα.

Σκλήρυνση της επιφάνειας με ρητίνες

Δηλαδή σκλήρυνσης της αφαίρεσης των χρωμάτων, σκλήρυνση της επιφάνειας κάτω από τα χρώματα  με ρητίνες. Σπατουλάρισμα, αστάρωμα   πάλι με ρητίνη. Βαφή σε αυτή την περίπτωση όταν ακολουθούν όλα   αυτά τα 5-6 προαναφερόμενα. Έχουμε αλλάξει το χρωματισμό. Με άλλα λόγια χουμε επισκευάσει τον χρωματισμό.  Και είμαστε σίγουροι 100%  ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση  να επανεμφανιστούν  οι ρηγματώσεις.  Ούτε να εμφανιστούν οποιασδήποτε μορφής  με προβλήματα που έχουν σχέση με  τους χρωματισμούς.